dimarts, 30 d’abril de 2013

Per la defensa de les mocions del Claustre

L’Associació Estudiants - UAB (EUAB) considerem necessari informar a la comunitat de la UAB sobre la nostra posició en relació a la ocupació del rectorat en motiu de l’exigència del compliment de les mocions aprovades al Claustre del passat 21-22 de Març, i on EUAB hi vam participar molt activament.

Cal dir que de les 20 mocions aprovades al darrer Claustre, 12 d’elles van ser presentades i defensades per membres d’EUAB, d’entre les quals estaven:

1. Increment de les beques pròpies de la UAB
2. Potenciar la beca finestreta, que ajuda a aquells estudiants que no poden pagar la matrícula per situacions sobrevingudes
3. Reducció de les penalitzacions per no poder pagar la matrícula
4. Pressupostos participatius per a la UAB i facultats
5. Pla d’eficiència energètica
6. En contra de la presència policial al campus, presentat per un claustral independent amb el suport de tots els membres d’EUAB
7. Incloure noves característiques de les assignatures a les guies docents
8. Obrir un debat sobre la reforma del règim de permanència
9. Potenciar la figura del delegat
10. Franja no lectiva comuna
11. Revisió dels preus del Servei de Llengües
12. Reduir els preus dels bars

Per tant, creiem que és necessari que, si es convoquen reunions per negociar les mocions aprovades, Estudiants UAB, com a primera força de representació dels estudiants al Claustre, ha d’estar present en aquestes negociacions amb la resta de representants.

Respecte a les mocions, Estudiants UAB seguirà exhaustivament el moviment i treball de les mateixes a les comissions pertinents, apostant així pels mecanismes de diàleg i els òrgans democràtics de la UAB.

Tanmateix condemnem els actes violents que s’han anat produint des del dia de Sant Jordi, tant per part dels mossos d’esquadra com per membres de la comunitat universitària. Amenaces de mort o d’agressions així com intimidacions no poden tenir cabuda a la universitat.

Per últim, volem deixar constància que, com hem fet sempre i seguirem fent, volem treballar conjuntament amb tots els col·lectius, donar suport a les iniciatives de cada grup que ens semblin interessants pels estudiants i per poder defensar des de la unitat una universitat pública i de qualitat.